Dimulakan dengan

Dimulakan dengan

Thursday 10 September 2009

jAnGaN LUpA...


Tolong ingatkan saya


andainya saya terlupakan Tuhan

dalam kelapangan dan kesibukan

dalam kesenangan dan kesusahan.


Tolong ingatkan saya

Jangan jadi anak derhaka

Mak ayah dilupakan jangan

Usah diluka hati dan perasaan


Tolong ingatkan saya


Supaya ingat pesan guru

bukan sekadar peringatan

Tapi tarbiyah berpanjangan


Tolong ingatkan saya

Dengarlah dan bacalah al-Quran

tika radio penuh hiburan

tika televisyen penuh Hindustan


Tolong ingatkan saya

Di mana Islamnya zahirku

Jika aurat didedahkan

Disingkat,diketatkan dan dijarangkan


Tolong ingatkan saya

Jadilah sahabat yang baik

Sentiasa memberi peringatan

Sentiasa menerima teguran


Tolong ingatkan saya kalau bercinta

biarlah kerana-Nya

dalam memilih utamakan iman

kelak ikatan dihindar syaitan.


Tolong ingatkan saya

Hidup ini satu kembara

Kutiplah mutiara dalam perjalananMoga di sana menjadi bekalan


Tolong ingatkan saya

Diri ini milik KuasaKepada-Nya jiwa diserahkan

Segalanya Dialah tumpuan........


Selamat berpesta ibadah kepada semua ahli batchsebelas.Rebutlah 10 malam terkhir ini sementara Ramadan masih bersama kita...Ayuh kita buangkan segala kemungkaran dan sifat jahiliah dalam diri supaya madrasah Ramadan ini memberi kesan dan menjadikan diri kita sebagai individu yang baru selepas Ramadan meninggalkan kita...Mungkin inilah Ramadan terakhir kita....

1 comment:

Unknown said...

jom ingatkan bersama.