Dimulakan dengan

Dimulakan dengan

Wednesday 30 June 2010

fragmenFRAGMEN

Bismillahirrahmanirrahim.

"Dua?"

"Ya, dua. Kenapa? Salah ke abang beli dua?"

Aku diam. Bukan ke tadi abang kata...

"Tak mengapa. Mahal sikit je. Sekali-sekala, tambah kasih sayang. Alang-alang abang beli untuk diri abang sendiri, apa salahnya bagi kat 'Ubaidah sekali kan?"

Abang Mus'ab hulurkan 'kasih sayang'nya. Dua MP3, satu warna hijau, yang lainnya berwarna maroon.

"Haa, pilihlah."

Aku masih kaku. Abang ni biar betul nak bagi! Tanganku tergerak untuk mengambil yang berwarna hijau.

" 'Ubaidah, pernah dengar tak hadis Rasulullah tentang hadiah?"

Belum sempat aku nak berterimakasih, abang lebih dahulu menembakku dengan soalan sebegitu. Aku lantas menggeleng.

"Ada ke hadis tentang hadiah, abang Mus'ab?"

"Tahaddu tahabbu. Salinglah kalian memberi hadiah agar kalian saling mencintai"


Abang senyum. Aku bahagia.

Ikut abang pergi PC Fair, bukan setakat dapat hadiah 'kasih sayang'nya, tetapi juga dapat 'ibrah dan tambah cinta! Terima kasih ya Allah.

[ini hanya secebis fragmen. bukan cerpen. moga ada 'ibroh. insya-Allah - penulis R.I] 

sumber: http://fragmen-kita.blogspot.com

No comments: