Dimulakan dengan

Dimulakan dengan

Friday, 17 April 2009

jaulah~

Bacalah dengan nama Tuhanmu (96:1)


Alhamdulillah. Haa~ Hari ni dan esok banyak kelab akan berlepas untuk jaulah kan?
Jaulah equals to LAWATAN. Huu, mesti best!

Betul ke BEST lawatan antum?

Anda yakin? Muktamad?

Err... Mestilah!

Sebenarnya, JAULAH yang best ada kriteria dan prasyarat2nya yang sangat super-istimewa.


Pertama: always comes to our nawaitu. Niat mesti betul! Mesti untuk dapat redha Allah dengan berjalan+melihat+mentafsir alam syahadah ini. Lagi, jangan lupa amanah kita terhadap Allah, solat jangan tinggal~

Kedua: Perisai akhlak mesti mantop! Shield kita ni jadikan diri kita begitu berharga~ Kat mana-mana pun, ISLAM itu mesti selalu dekat dengan kita. Ketawa seadanya, bergurau senda seadanya, jaga juga hubungan alam maya kita. Lagi... Khas untuk banin muslim B11 yg dimuliakan Allah, always be the RIJAL! Jaga2lah banat yang ada bersama kalian. Ar-rijal itu pelindung bagi an-nisaa'~ Sebab... kItA kan MUSLIM?

Ketiga: Bersederhana. Perancangan ekonomi mestilah tak ikut bisikan musuh -syaitan! Oh, memang dah lazim sangat kalau kita2 yang pergi lawatan ni, palinglah boros, beli yang entah apa-apa. Makan pulak macam nak makan kat hotel je. Bersederhana, ok?


Oklah, penuhi prasyaratnya ini semua, insya Allah: LAWATAN mesti BEST!



Salam musafir!~


P.s: Untuk yang tak pergi lawatan, ini nota bonus kita sampai bila2. Yang baik itu jadikan pedoman, insya-Allah.

P.s 2 : Dalam dewan siswa, April 2009, (ada di maktabah), ada ole-ole puisi untuk kita semua!
Silalah baca.

F I AM A N I L L A H

1 comment:

+akufobia+ said...

teet.dikesan.promote library.ngee.(tibatiba rindu library.)hu.ye.nota.boleh simpan buat berjalanjalan nanti.tak kira la tahun depan@tahun depandepan lagi.ngee.tak dapat pergi?jangan sedih.ngee.DIA nak jadikan kamu kuat.DIA uji sikit je.adakah kita berontak dengan parent kita kalau tak pergi@tak.hu.so?sabar.lalala.banyak benda lagi kan boleh buat kalau tak dapat pergi pun.happy.ngee.