Dimulakan dengan

Dimulakan dengan

Friday 1 August 2008

dalam mihrab cinta

bismillahirrahmanirrahim...


Ya Allah
Jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya kepadaMu
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut padaMu
agar tidak terjatuh aku
dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya
agar aku tidak berpaling daripada hatiMu.

Ya rabbul Izzati
jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalanMu.

Ya Rabbana
Jika aku menikmati cinta kekasihMu
janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah
jika aku jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan aku tertatih
dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu...

ameen ya rabbal 'alamin.

No comments: