Dimulakan dengan

Dimulakan dengan

Wednesday, 12 August 2009

lirik dikir....

(zubayr)

hai assalamualaikum
ini salam dari kami
untuk semua adik kakak
tuan puan yang tersayang

(haneef)
ini kisah dari kami
batchsebelas sekolah ini
harap boleh duduk diam
kalau nak dengar mari sini

Ulang haneef ramai2

(fateh)
orang kata smih ni molek
sebab tu hamba mari sini
akademik molek sahsiah comel
yang tu la kita nak sesokmo

Ulang fateh ramai2


(Ramai2)
semua orang nak mengaji kat smih
demo tokseh ngaji kat luar sana
kat sekolah hidayah dua-dua boleh
dunia cemerlang akhirat pun sama


Macha~ the tarik o-ne,

(haziq)

teh tarik roti canai boleh makan da belaka
nasi lemak dua seriyal siang malam ada sokmo
hari ini kita ihtifal kita sambut sama-sama
jangan sedih jangan segan kita enjoy sekali sekala!!

(muqsit)
ada orang tanya kita dekat smih boleh gapo
kita fikir...kita fikir...hok tu pening kepala

kalau demo nak tahu dekat smih boleh apa
kalau demo tak nak tapi tapi kawe nak royak jugak
kita ada MDP KELAB SUKAN PERMAINAN, KRS KP KBSM SPPM

(ada lagi)
aaah...kita ada kelas 20 buah, 5 ber'air-cond', dewan besar,
kantin sedap, asrama banin, asrama banat, makmal komputer,
makmal jahitan, makmal kayu, makmal fizik,makmal kimia, makmal
BIO…...

(ramai)
huuh!
(macam-macam ada!)

(naqiuddin)

chorus:
mari-mari kita pakat buat kerja
bersatu hati tak kira tua muda
kita di hidayah kita kaya raya
besar terhutang budi buat kita selamanya

ulang chorus ramai2

(naqiuddin)
mula-mula hamba masuk smih
tengak abang kakak besar-besar belaka
boleh tunjuk ajar mereka
sampai 'lo ni' kita dok guna

Ulang chorus ramai2

(rijal)
kawe teringat masa PMR
kita sama-sama usaha
siang malam bersengkang mata
1.37 jadi hak milik kita!!

Ulang chorus ramai2

(rijal)
pejam celik sudah tahun 5
rasa sebentar saja kat hidayah
gpk dua titik tiga
jadi sasaran kita semua

Ulang chorus ramai2


HEY!!!

(ammar amin)
chorus2:
hidayah lo ni tak serupa mula
tapi dok tahu nak cakap macamana
dulu kecil come lote
dulu kecil come lote
lo ni diri di mata dunia

Ulang chorus2 ramai2

(hakeem)
dulu dinding kayu berlubang
atap berlobang basah selalu
kami tak kisah ngaji kat sini
ooo...o.o.o.o.o.o.o...smih way…..
sekarang dinding dinding batu
atap mahal kering selalu
tingkat tiga berangin bayu

Ulang chorus2 ramai2

(ammar amin)
dulu kelas kelas sempit
peluh berjeruk panas gelegak
kita mintak kipas sebutir
000...o.o.o.o.o.o.o...smih way.....
sekarang kelas ada 'air cond'
tingkap luas pemandangan jauh
kipas sepuluh bak puting beliung

Ulang chorus2 ramai2

(hakeem)
dulu tandas tandas lama
gelap gelita seram semacam
tarik tali tersumbat selalu
ooo...o.o.o.o.o.o.o...smih way.....
sekarang tandas tandas baru
terang derang tak yah lampu
bau wangi tak macam dulu!

Ulang chorus2 ramai2

(syafiq)
kejayaan demi kejayaan
terus maju lah terus maju
adik-adik ambil kesempatan
untuk diri dan agamamu

Ulang syafiq ramai2

(syafiq again!!)
di dunia depan hari
kena adik-adik bina
untuk bela maruah diri
dengan ilmu hok adik terima

Ulang syafiq again!! ramai2

(syafiq one more time!!)
tema kita iltizam teguh
lah kegemilangan utuh
hamba rasa setakat ini
penampilan hari ini

Ulang syafiq one more time!! ramai2

(syafiq….uuuhhh)
andai kata tersalah royak
harap ampun harap dimaaf
terima kasih daun keladi
setakat ini dari kami

ulang syafiq….uuuhhh

(syafiq LAST!! haha!!)
batch sebelas sekolah ini....

3 comments:

lanun terlampau said...

ceh x dtg skola buat lirik ni eh
hahahaha
dialog yang last skali tu takde?

"dikir barat itu tadi blablabla oleh saudara blablabla dan saudara fateh hakeem mohd fauzi"

hahahahahah

+akufobia+ said...

haha.smarties.

MUIZ said...

>lanun: ehem....ehem...bala balanjjsdadaadvsvvv hakeem dan hakim.