Dimulakan dengan

Dimulakan dengan

Wednesday, 9 January 2008

dari hati

bismiLlahirrahmanirrahim..

moga kalimah ana tak sakitkan perasaan siapa2.. hanya satu teguran. asif jiddan andai tetap ada yg terasa walau dah cuba tak nak me'rasa'kan hati sesiapa.

terus-terang, ana adalah seseorang yg suka explore. tapi tetap explore menurut syariat (insyaAllah, mudah-mudahan). dan mungkin ramai akhawat tahu ana antara blogger teraktif dalam akhawat batchsebelas. ana suka explore peribadi manusia. sort of.

selain blogging, ana ada juga explore blog dan explore friendster. dan lain2.

dari blog, dari friendster dan dari mana2 lah lagi ana boleh kenal siapa2 pun dgn lebih mendalam
tanpa empunya badan tu sendiri sedar. tapi, ana tetap husnudzon. husnudzon dan terus husnudzon. tapi husnudzon ana sampai juga tahapnya.


tak tahu lah nak cakap. mungkin antum dah tahu ana nak cakap apa sebenarnya.

ana hanya nak cakap, lebih penting ke hari lahir seorang yan berlainan jantina dengan kita daripada yang sama fitrahnya dgn kita? dan kejayaan yg 'lain' drpd dgn yg 'sama' dgn kita?
mana lagi penting? kata "sama2 penting"? tapi kenapa nampak 'berat sebelah'?

tatau nak cakap macam mana. ana langsung tak reti nak terus-terang dgn terang2 sbb ana tahu risiko amat besar bagi ana untuk lukakan hati ramai pihak. ana teringat je apa yg kak jannah ckp sebelum pilihanraya MPP sanah madhiyah. uhh.. kalaulah dia tahu..

kalau faham, fahamlah. kalau tak faham, cuba fahamkan jugak.

hasibu anfusakum qobla an tuhasibu..

ana pun byk kekurangan dan kelemahan juga. sama2lah kita islahkan sesama kita. moga batchsebelas mantap dari setiap aspek.

ini peringatan buat semua dan diri ana sendiri.

fi amaniLlah...

maaf.

8 comments:

safiahkd said...

ana tak faham...

Raden Qurratu'Aini said...

hmm..

kesiankan ana?

xde kuasa betul.

kuasa-lidah-hati..

imr said...

ana pun x berapa faham..

Raden Qurratu'Aini said...

susahnya..

ma fi musykilah.. biar terus jadi misteri untuk dirungkaikan.

safiahkd said...

mane boleh terus jadi misteri. ni bukan misteri nusantara.. cube bagi contoh sikit..

Raden Qurratu'Aini said...

sebenarnya boleh ungkap dgn satu perkataan je. tapi terpaksa berbelit sbb boleh menimbulkan kontroversi. uhhu...

batchsebelas kan pandai2 semuanya, ye dak?

tmah said...

ana paham!!! :D

Raden Qurratu'Aini said...

;) kalau faham terangkan kat org lain, eh?