Dimulakan dengan

Dimulakan dengan

Sunday 30 December 2007

Quotes

Hehe.. Kompilasi kata-kata di blog nih setelah 5 bulan setengah blog ini ditubuhkan... Memori...


"lps nih, ana harap xde yg patah semangat....jdkan cabaran yg kite hadapi nih sbg pembakar semangat kite utk usaha dgn lebih gigih dan buktikan pd mereka.... KITA MAMPU LAKUKANNYA! BUAT MEREKA BANGGA DGN BATCH SEBELAS!!!"


"kami dah buntu...antum tau x?
ana dgn tasnim dah x tau bila kita sume free utk buat studygroup...
ana dgn tasnim dah x tau camne nak tolong antum...
ana dgn tasnim dah x tau sempat ke x utk 1.3 tuh...
ana dgn tasnim dah x tau camne nak biar sume org rasa at least 5 A utk next trial....
ana dgn tasnim dah x tau camne nak hilangkan D dgn E ....
ana dgn tasnim dah x tau ape yg ktorang kena buat utk kurangkan C ...
DAH X TAU....
DAH X TAU!

ANTUM TAU X?"


"Aku tak sanggup lagi menghempaskan gelas ke atas batu. Aku punah ranahkan harapan cikgu. Aku rasa bagai aku menjatuhkan kaca dari tingkat 100 bangunan. Walaupun sebenarnya aku agak tidak senang, menggalas gelas-gelas harapan atas bahu, namun aku terpaksa memikulnya. Bukan aku yang pinta begini, tapi aku harus bina semula gelas yang sudah berkecai. Aku tahu, aku yang salah.

Aku tak tahu...

PMR kian hampir. Namun, hangatnya seolah tak terasa. Kenapa? Aku tidak mempunyai jawapan...

GPS 1.3. Aku terbayang wajah Pengetua kita, aku terbayang wajah guru-guru kita, wajah ibu wajah ayah... Terbayang wajah senior-senior. Tingginya harapan mereka. Sanggupkah kita mencarikkan harapan itu?"


"Khalifatullah:
Boleh tak ana nak tegur sikit... Sebenarnya ana rasa agak tension jugaklah dengan orang yang asyik-asyik dengan target GPS tu sampaikan tak terfikir perasaan orang lain... Ana tahu orang yang tulis tu pandai, tapi, janganlah terlampau merendahkan org lain... Ingat! Allah tak kurniakan aqal kita ni semuanya sama... Mestilah ada yang lebih, dan ada yang kurang... Ana cakap nih bukan nak memprotes, tapi sebagai teguran dan peringatan... Betulkan balik niat kita untuk cemerlang dlm PMR... Adakah semata2 untuk lepas target GPS?!! Atau adakah untuk memecah rekod sekolah? Kalau boleh, niatkan dalam diri, kita belajar ni hanya kerana ALLAH semata2... Bukan untuk PMR semata2... Bukan untuk menunjuk.... Tapi, ingatlah, kita belajar itu kerana ALLAH, dan kita gagal itu kerana ALLAH..

WaLlahualam... Maaf kalau tersinggung...
"

"ana nak capai 9A tuh, tapi ana takut ana x dapat. ok, yakin pada diri sendiri. ANA BOLEH CAPAI 9A selagi ana teruskan usaha ana n yakin pada Allah bahawa Allah akan tolong ana. lagipon skang nihkan bulan ramadhan."

"Cuma satu je permintaan ana,
pada sapa2 yg belum sedar lagi betapa
dekatnya PMR, SEDARLA!
ana minta semua belajar gila2!
PMR tinggal lagi 16!
so belajar betul2.
lepas PMR nak tengok tv
berapa lama pon boleh..
nak tidor pon boleh..
ana minta sangat antum
semua berusaha gila2 utk
berjaya dlm PMR!"



"tadi ana bincang sket ngan safiah, kitorang rase nk buat propaganda utk memenangi hati batch 11 nih dengan slogan 'batch 11 untuk batch 11' xpon 'semangat batch 11' dengan rancangan ' kawasan kesemakmuran bersama batch pertama dekad kedua'. best x? (dengan penuh berlagak) kite buatlah kawasan putih dengan kawasan hitam. kite buat catuan makanan sekali... mesti bley eratkan ukhuwah dengan makan bersama dalam satu dulang. dalam satu dulang tuh ade nasi satu senduk dengan ayam seketul bersama sepapan petai. sayur kene makan byk sketkan?hahahaha....pastuh kite buat rancangan bobot
(sempena rancangan cobbold) mintak pandangan sume batch 11 tentang rancangan nih. amacam, bijak x ana? (alifah sedang tension membaca buku paling bosan dekat alam semesta iaitu sejarah..tu yg jadi loony camnih)"


"mereka kata aku bisa
mengukir gemilang
mereka bisikkan di telinga
'aku yakin padamu'"


"Lastly a reminder from what Ustazah Hamidah said, "Letakkan penggantungan kepada Allah. Ilmu tu Allah yang bagi. Tawakkal." During the exam, believe in Allah. Even if we are the cleverest human, even if we have the strongest memory, even if we study every single day and night, but if Allah doesn't want us to score in the paper, then we won't. Why? Because when Allah says, "Kun!" So, "Fayakun!""


"banat..banat..banat..
kenapa antunna x nak beli sweater batch tuh? kesian effy mintak sponsor sana sini, sampai hati antunna. huhuuuh...bayangkan klau antunna buat satu bende tuh pastuh dapat tentangan ramai, mesti sedeykan? camtulah perasaan effy. kesian sgt die. ana bknnye nk menangkan die, ana tau..sweater tuh mmg mahal..ana pon xde duit. tapi skang nih ana pon tgh ikat perut semata-mata utk sweater tuh, sakit tau perot nih..hari tuh kene gastrik gak,hehehe. antunna pon buatlah mcm ana sekali. kesian kat effy, bersungguh-sungguh die buat tau. sikit2 lame2 jadi bukit."

2 comments:

safiahkd said...

heheh mengimbau memori..

tmah said...

khalifatullah remains a mystery.. hehe